BEYOND ORGANIC Festival Walk

敷地は香港の九龍半島北部にある九龍塘(カオルントン)。周囲には大学や高級住宅街があり、香港においては比較的密度が低く、緑の多い良好な生活環境である。その九龍塘駅に直結したショッピングモールの吹き抜け部分に今回のキオスクタイプの期間限定ショップは計画された。扱う商品は世界中から厳選されたオーガニックコスメ。「オーガニック」という概念は現代人が自身の生活を組み立てる際の重要な指針の一つであり、その言葉の響きから湧き上がる優しく、力強いイメージを形態を作り出す手がかりとした。具体的には、生命を伝える根源的な力を優しく包み込む「果実や種子」を連想させる丸みを帯びた形態を設定した。計画当初閉じられていたその形は計画過程において様々な具体的要求に従って変化し、少しずつ内部が解放されていった。極めてスムーズに変化していく様子はまるで「果実や種子」が自然に生成変化してゆく過程のようで、当初設定した形態そのものに変化に対応しうる要素が内在していたことに気づき、改めて「オーガニック」という概念が創作においても魅力的な源泉となることを確認することとなった。(小川裕之)

  • 「BEYOND ORGANIC  Festival Walk」
  • 所在地:Kiosk E1, UG/F, Festival Walk, Kowloon Tong, Hong Kong
  • オープン:2012年1月8日
  • 設計:小川都市建築設計事務所 小川裕之 岡本恵利佳
  • 床面積:16㎡

The pop up shop of organic cosmetics

Located at the north of Hong Kong’s Kowloon peninsula, Kowloon Tong has an excellent environment, as it is an area surrounded by universities, upscale residences and gardens with a low density for a city like Hong Kong. The shopping mall directly connected to the Kowloon Tong station is where the kiosk type shop was designed, available for only a limited period. This shop sells a carefully selected collection of the word’s cosmetic products. The concept of the word “organic” is one of the most important principles that people nowadays depend to build their own lifestyle and this shop itself was constructed based on the gentleness and strong image that flushes from the word “organic”. The roundness of the shop’s design associates with the fundamental power that communicates life in a “fruit or seed” which is gently enclosed. Originally, the design was to have a closed round circle but due to several necessary changes, its form was slowly liberated from the inside. The process of its subtle modifications made me realize that the alteration of its formation was just as how nature would change a “fruit or seed”, emphasizing how “organic” is an attractive source, even for a design concept. (Hiroyuki Ogawa)

  • 「BEYOND ORGANIC  Festival Walk」
  • Location: Kiosk E1, UG/F, Festival Walk, Kowloon Tong, Hong Kong
  • Open: January 8th, 2012
  • Designer: Hiroyuki Ogawa, Erika Okamoto
  • Floor area: 16㎡

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
   
お手掛けの物件や、新製品・イベントなどの情報は下記フォームよりご連絡ください。情報はこちら  

広告掲載について